Κάθε 1η Απριλίου η Κύπρος εορτάζει την επέτειο του απελευθερωτικού αγώνα του 1955-1959 με στόχο την Αυτοδιάθεση, δηλαδή την Ένωση με την Ελλάδα. Ο αγώνας κατά της Βρετανικής αποικιοκρατίας ήταν η συνέχεια της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821 και ανέδειξε ήρωες και Εθνομάρτυρες, τους οποίους πρέπει να προβάλλουμε ως πρότυπα στη νεολαία μας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Γρηγόρης Αυξεντίου, υπαρχηγός της Εθνικής Οργανώσεως Κυπρίων Αγωνιστών (ΕΟΚΑ), έπαιξε στο σχολείο τον ρόλο του Αρχιεπισκόπου Κυπριανού, ο οποίος θανατώθηκε μαρτυρικά στις 9 Ιουλίου 1821. Εξ άλλου πριν από τη θυσία του στη Μονή Μαχαιρά ο Αυξεντίου διάβαζε τα «Ματωμένα Ράσα», ένα βιβλίο του Σπύρου Μελά για την Ελληνική Επανάσταση.
Την ημέρα της επετείου αυτής επέλεξε σκοπίμως η Τουρκική κρατική τηλεόραση για να αρχίσει τη προβολή μιας σειράς, η οποία θα παρουσιάσει την τουρκική προπαγάνδα για την ανταρσία των Τουρκοκυπρίων του 1963-64. Η ανταρσία κατέληξε στον βομβαρδισμό Ελληνοκυπρίων από τουρκικά αεροπλάνα και στη χάραξη της Πράσινης Γραμμής. Η σειρά θα παρουσιάζει ως αιτίους όλων των κακών τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, τον Στρατηγό Γρίβα – Διγενή και τους Ελληνοκυπρίους αγωνιστές. Είναι αξιοσημείωτο ότι η διαφημιστική προαναγγελία πλαισιώνεται από επαινετικά σχόλια του Τουρκοκυπρίου ψευδοπροέδρου Ερσίν Τατάρ. Τρεις εβδομάδες πριν από την Πενταμερή για το Κυπριακό η προπαγάνδα του Ερντογάν αποφασίζει να καλλιεργήσει τον φανατισμό κατά των Ελλήνων.
Μία άλλη είδηση που διαβάζουμε στον Κυπριακό ιστότοπο sigmalive.com μάς διαφωτίζει για το εθνικιστικό και επεκτατικό περιεχόμενο των νέων σχολικών βιβλίων της Τουρκίας. Η προσπάθεια των Ελλήνων αναθεωρητών να αλλάξουν την Ιστορία μας «για να βελτιώσουμε τις ελληνοτουρκικές σχέσεις» αποθράσυνε τη γείτονα χώρα.
Ο δημοσιογράφος Μάρκος Πούλαδος αποκαλύπτει ότι, με εντολή του Ερντογάν, μετά το 2016 τα σχολικά εγχειρίδια έγιναν φορείς του νέου Οθωμανισμού με κύριο στόχο την Ελλάδα.
Εδώ το κείμενο δίνει μία παραληρηματική αφήγηση της περιόδου 1960-80 και επικρίνει την Ελλάδα ότι αφαίρεσε την ιθαγένεια Ελλήνων υπηκόων, οι οποίοι δηλώνουν ότι έχουν τουρκική καταγωγή. Η Αθήνα κατηγορείται ότι επέβαλε αυθαίρετες απαγορεύσεις στην ίδια ομάδα, χωρίς να τους επιτρέπει αγορά ή ενοικίαση ακινήτων.
Η Ελλάδα καταγγέλλεται επίσης στο σχολικό βιβλίο για εχθρότητα προς την τουρκική γλώσσα και για την δήθεν πολιορκία σε μειονοτικά χωριά. Παρ’ όλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι το πογκρόμ της 6ης Σεπτεμβρίου 1955 κατά της ελληνικής μειονότητας στην Τουρκία αγνοείται.
Το βιβλίο Γεωγραφίας του 2019 ενημερώνει τους μαθητές για την «Τουρκική λεκάνη πολιτισμού» [Türk Kültürü Havzası]. Ο τουρκικός πολιτισμός περιγράφεται ως «θάλασσα πολιτισμού» [kültür denizi] που εκτείνεται από την Κεντρική Ασία, την Αφρική και τα Βαλκάνια, αποτελώντας μια σύνθεση της ζώνης επιρροής του παντουρκισμού και της οθωμανικής κληρονομιάς.
Το νέο πρόγραμμα σπουδών αποδίδει επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην κυριαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας επί 5 αιώνες στα Βαλκάνια, με σκοπό την ανάδειξη της οθωμανικής επιρροής στην περιοχή. Ας θωρακίσουμε το μέτωπο του Ελληνισμού: Θράκη- Αιγαίο- Κύπρος.
Έννοιες όπως "Τουρκική Παγκόσμια Τάξη", "Τουρκική Παγκόσμια Κυριαρχία", "Τουρκικά ή Οθωμανικά Ιδανικά για την Παγκόσμια Τάξη", "τουρκική λεκάνη πολιτισμού" η οποία εκτείνεται από την Αδριατική Θάλασσα έως την Κεντρική Ασία, "νεο-οθωμανισμός", "παν-τουρκισμός" είναι κάποιες μόνο από τις οποίες αναρίθμητες με τις οποίες γαλουχείται η νεολαία και η κοινωνία της γείτονος.
Εδώ στην Ελλάδα εμείς με ποιες αντίστοιχες έννοιες γαλουχούμε την ελληνική νεολαία και την ελληνική κοινωνία; "DWTS", "GNTM", "House of Fame", "Survivor", ανεκτικότητα, υποχωρητικότητα και κάθε άλλη αυτοκτονική συμπεριφορά και στάση ζωής;